Po podzimním kroužku robotiky v Novém Městě nad Metují připravujeme další kroužek robotiky na Základní škole Pulická v Dobrušce (Pozor - změna místa konání!). Zveme proto žáky 6. až 9. tříd základních škol v Dobrušce a v blízkém okolí, kteří by si vyzkoušeli postavit a naprogramovat Lego roboty. Přitom se mohou rozhodovat i o svém budoucím studiu.
Téměř dvacet žáků základních škol navštěvuje Kroužek robotiky, který pořádá SPŠ, SOŠ a SOU v Novém Městě nad Metují. Kroužek běží od začátku října pod vedením učitele výpočetní techniky a jeho dvou asistentů - žáků novoměstské střední školy.
Studenti a učitelé naší školy se 31. května 2014 zapojili do pořádání Dne dětí v Novém Městě nad Metují na Husově náměstí. U stánku před kostelem připravili pro děti zajímavé soutěže s Lego roboty.
Před rokem jsme v rámci projektu Moderní výuka s podporou ESF řešili otázku, jaký typ pomůcek pro realizaci projektu využít. Uvažovali jsme o univerzálních robotických sadách Lego Mindstorms a o robotických stavebnicích Merkur. Jaké pomůcky bychom volili pro školní robotiku s ročním odstupem?
V rámci projektových aktivit proběhla na konci minulého a na počátku nového školního roku řada zajímavých exkurzí. Cílem exkurzí bylo zajímavé doplnění teoretické a praktické výuky odborných předmětů a zajištění motivace žáků ke studiu v předmětech Programování, Automatizace a NC stroje.
Sady robotického Lega obsahují kolem stovky různých druhů součásti. Abychom našli při stavbě robota tu správnou součást co nejrychleji, je třeba udržovat v dílech řád a pořádek. K zajištění přehledu poslouží speciální nebo univerzální plastové boxy - pořadače, mapy rozložení dílů a kontrolní tabulky.
Již od počátku roku 2013 je ohlášena distribuce nové verze robotického Lega pod označením EV3 (evolution verze 3). Ta by měla od podzimu 2013 postupně nahrazovat úspěšnou verzi NXT 2 (next generation verze 2). Co tedy přinese třetí verze nového a na co se můžeme těšit?
V oblasti výuky robotiky je pořádána řada soutěží na školní, meziškolní, národní i mezinárodní úrovni. Aktivní studenti tak získávají silnou motivaci pro stavbu a programování robotů. Při soutěži mají možnost srovnat vlastní řešení se zajímavými nápady ostatních, něčemu novému se přiučit a hraní s Legem a roboty často ovlivní jejich další zaměření ve studiu i v pracovním uplatnění.
Strana 1 z 2